فروشگاه کتاب ریبان

فروشگاه کتاب ریبان

موفقیت کسب کردنی است و برای رسیدن به آن تلاش و پشتکار لازم است نه شانس و اقبالی که با سستی منتظر آن باشیم ...

ساخت وبلاگ


" بازگشت به صفحه آموزش ها "

وبلاگ:

ساخت وبلاگ یکی از ساده ترین روش های ایجاد یک صفحه اینترنتی است. سیستم های وبلاگ دهی طوری طراحی شده اند که کاربر بتواند به راحتی وبلاگ خود را بسازد. یکی از خدمات سایت فورکیا ارائه سیستم وبلاگ دهی است که کاربر می تواند برای مطالب خود یک وبلاگ ایجاد نماید. هرچند به جز ایجاد وبلاگ امکان ساخت فروشگاه برای محصولات، ایجاد فروشگاه برای فایل های دیگران و ... را در اختیار کاربر قرار می دهد. ایجاد و مدیریت وبلاگ در سایت فورکیا بسیار ساده است میتوانید توضیحات را در ادامه مطالعه بفرمایید:

 

تعریف وبلاگ:

وبلاگ‎ (weblog) ‎ترکیبی است از دو کلمه‎ web ‎به معنای شبکه جهانی و‎ log ‎به معنای گزارش روزانه یا روز نوشت ‏است که یک صفحه شخصی یا گروهی می باشد که بصورت روزانه یا چند وقت یکبار با مطالب جدید بروز می شود‎ .‎

وبلاگ ها انقلابی در عرصه اینترنت بپا نموده اند، این به دلیل ‏خصوصیت هایی است یک وبلاگ دارد که از همه مهمتر رایگان بودن ساخت وبلاگ است و همچنین کار با وبلاگ بسیار ساده و راحت می ‏باشد و احتیاج به تخصص و دانش خاصی ندارد برای همین هر روز افراد بیشتری را می بینید که به وبلاگ نوسی روی می ‏آورند مخصوصا این استقبال در بین جوان ها بیشتر است و این ها همه موجب شده روز به روز اطلاعات جالب و مفید به ‏اینترنت اضافه شود از این گذشته اگر وبلاگ پویایی داشته باشید از طریق آن درآمد زایی هم میشود انجام داد که این امر با ‏گذاشتن یکسری تبلیغات از سایت های تبلیغاتی در وبلاگ شما انجام می شود. شما میتوانید با قراردادن معرفی های لازم از کتاب های ما و قرار دادن لینک مخصوص خودتان، بابت خرید های بازدید کنندگان خود، کسب درآمد کنید.

استقبال از وبلاگ بسیار گسترده بوده که بخشی از این وبلاگ ها به خاطرات شخصی و ‏اتفاقات روزانه افراد می پردازد و بعضی دیگر نیز بصورت تخصصی و در زمینه خاص و تخصص خود مطلب می ‏نویسند وهمچنین خوانندگان این مطالب می توانند نظراتشان را در آن درج نمایند که به جذابیت های وبلاگ افزوده است‎.‎

شما هم اگر می خواهید یک صفحه شخصی داشته باشید دست بکار شوید و در فورکیا وبلاگ ثبت نام ‏کنید‎. فورکیا علاوه بر وبلاگ امکانات یک فروشگاه فروش محصولات و فایل را در اختیار شما قرار می دهد.

 

سیستم وبلاگدهی

سایت فورکیا یک سیستم وبلاگدهی کاملا رایگان و حرفه ای می باشد. اینترنت امکانات و ابزارهای متعددی را به منظور ارائه خدمات و سرویس ها در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. یکی از ویژگی های بسیار جذاب اینترنت ارائه سرویس ها و خدماتی است که شما را قادر می سازد با مخاطبان خود ارتباطی پویا و متقابل برقرار نموده و از نقطه نظرات آنان در رابطه با یک مطلب، آگاه شوید. وبلاگ محیطی است مجازی برای انتشار ایده ها، افكار و دیدگاه های شخصی افراد، به عبارت دیگر، وبلاگ شخصی ترین محیط مجازی جهت بازتاب افكار فردی میباشد كه با توجه به تنوع افكار و دیدگاه ها از تنوع بسیار بالا و منحصر به فردی برخوردار است. در سیستم وبلاگدهی فورکیا کاربر می تواند برای مطالب خود یک وبلاگ ایجاد نماید. یک مزیت مهم فورکیا این است که شما وقتی مطالب خود را در سایت خود قرار می دهید فورکیا بلافاصله محصول شما را به موتورهای جستجو معرفی می کند و بعد از یک الی سه ساعت مطلب شما در صفحات اول موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل دیده می شود. کاربران علاوه بر وبلاگ می توانند فروشگاه های مختلف با موضوعات مختلف و برای کاربردهای مختلف را بسازند و محصولات فایلی، کالا و خدمات خود را در آن برای فروش بگذارند. سیستم وبلاگدهی فورکیا قالب های متنوعی در اختیار شما قرار می دهد و به جز قالب های آماده نرم افزار قالب ساز پیشرفته ای در کنترل پنل خود خواهید داشت که با آن می توانید هزاران قالب مختلف تولید نمایید. کار با سیستم وبلاگدهی فورکیا نیازی به دانش برنامه نویسی نداشته و هر شخصی با هر اطلاعاتی می تواند با آن کار کند. سیستم وبلاگدهی فورکیا علاوه بر امکانات ایجاد وبلاگ امکانات مورد نیاز و کاربردی برای ساخت سایت و فروشگاه را به صورت رایگان و حرفه ای در اختیار کاربر قرار می دهد یکی از این امکانات، امکان فروش فایل، درگاه پرداخت، همکاری در فروش و ... است.

سایت فورکیا تمام امکانات مورد نیاز برای ساخت یک سایت یا فروشگاه فروش فایل و یا یک فروشگاه حرفه ای محصولات را در اختیار شما قرار می دهد و به عبارت دیگر فورکیا ترکیبی از سه سیستم سایت ساز (یا سیستم وبلاگدهی)، فروشگاه ساز فایل و فروشگاه ساز فروش و معرفی محصولات می باشد.

در حال حاضر وبلاگ ها به نمایشگاه افكار و باورهای قشر های مختلف هر جامعه تبدیل شده اند كه افراد مختلف (چه حرفه ای یا مبتدی) صاحب غرفه های آن می باشند. بزرگترین مزیت وبلاگ ها یا بهتر است بگوییم رمز جذابیت و سپس موفقیت وبلاگ حاصل سادگی آن می باشد بصورتی كه نیازی نیست نویسنده یك وبلاگ، فردی حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت یا نویسندگی باشد، یك وبلاگ نویس ممكن است بدون هیچ گونه تخصص یا سابقه ای در این زمینه ها به جذب هزاران و شاید میلیونها نفر دست یابد!
سادگی استفاده از ابزار وبلاگ نویسی وهمچنین رایگان بودن آن مهمترین عوامل محبوبیت و رشد سریع وبلاگ در بین كاربران بوده است. البته عوامل دیگری چون رهایی از قید و بندهای دستوری و نگارشی، تبادل مستقیم افكار وایده ها و مشاهده عكس العمل كاربران، نسبت به مطلب انتشار یافته (در بخش نظرات) در محبوبیت و رشد سریع وبلاگ ها تاثیر بسزایی داشته اند. یكی از خواص ذاتی وبلاگ نویسی، رهایی از قید و بندهای مرسوم و دست و پاگیر نگارشی و... می باشد كه به نویسنده آن امكان حضور در دنیای پهناور مجازی در كنار سایر نویسندگان حرفه ای و بیان افكار و نظرات خود بصورتی آزاد و به ساده ترین حالت ممكن را می دهد.

 

کاربرد وبلاگ ها:

 

امروزه وبلاگ و وبلاگ نویسی به خیلی مرسوم شده است. وبلاگ کاربرد های دیگری پیدا نموده است. کاربرد وبلاگ در روزهای اول پیدایش آن فقط انتشار مطالب و نظریات نویسنده خود بود اما آلان و با فراگیر شدن سیستم وبلاگ دهی فورکیا کاربرد های وبلاگ به حد سایت و فروشگاه رسیده است و تقریبا نمی توان فرقی بین سایت و فروشگاه و وبلاگ های فورکیا گذاشت. وبلاگ های فورکیا دارای کاربرد های مانند: انتشار مطالب، مقالات، اخبار، معرفی کالا و خدمات، معرفی اشخاص و شرکت ها، تبلیغات، فروش فایل، همکاری درفروش، کسب و کار اینترنتی و ... است.

 


وبلاگ ها دارای مزايا و دستاوردهای متعددی می باشند که به برخی از آنان اشاره می گردد :

 

انتخاب مطلب (داده): ميزان توليد و نشر اطلاعات در سطح جهان به سرعت در حال پيشرفت بوده و روندی کاملا تصاعدی را طی می نمايد . بديهی است در چنين وضعيتی ، حتی امکان مطالعه بخش اندکی از آنان نيز وجود نداشته و ما مستلزم استفاده از روش ها و مکانيزم هایی به منظور فيلترينگ اطلاعات و يافتن اطلاعات مورد نظر در يک رابطه خاص بدون از دست دادن منبع ارزشمند و محدود زمان می باشيم. یکی از کاربرد های وبلاگ این است که وبلاگ ها با تمرکز بر روی يک موضوع خاص می توانند بستری مناسب برای ارائه اطلاعات را فراهم نمايند. با مطالعه و خواندن مطالب منتشر شده بر روی يک وبلاگ که توسط فردی با علايق مشترک با شما تهيه و منشتر شده است ، احتمال يافتن مطالب مورد نظر در زمانی معقول فراهم می گردد. با ترکيب و جمع بندی مطالب منتشر شده در ارتباط با يک موضوع خاص از چندين وبلاگ انتخابی، می توان به مجموعه ای از اطلاعات مورد علاقه، دست يافت. با توجه به اينکه وبلاگ ها خلاصه ای از ساير موضوعات مربوط به ديگران را نيز ارائه می نمايند، آنان يک ديد اطلاعاتی مناسب در ارتباط با يک موضوع را به مخاطب خود منتقل می نمايند. مطالب و موضوعاتی که در چندين وبلاگ مورد توجه قرار می گيرد به خواننده امکان آگاهی از نقطه نظرات چندين وبلاگ نويس را در ارتباط با يک موضوع خاص، خواهد داد. بدين ترتيب خواننده قبل از مطالعه تمام مطلب، ديد مناسبی نسبت به آن را پيدا نمايد . به فرآيند فوق ، triangulation گفته می شود.

 

مديريت دانش و تجارب شخصی: یکی دیگر از کاربرد های وبلاگ این است که محتويات وبلاگ به منزله يک بايگانی از افکار و انديشه های وبلاگ نويسان آن بوده که در مقاطع زمانی متفاوتی نوشته شده و در صورت نياز به اطلاعاتی خاص می توان با استفاده از مراکز جستجو و بر اساس يک کليد واژه خاص به آنان مراجعه نمود. وجود لينک ها ی متعدد مرتبط با يک موضوع خاص که توسط مولف يک وبلاگ مشخص می گردد، امکان دنبال نمودن وضعيت موجود در رابطه با يک موضوع خاص را در اختيار علاقه مندان قرار می دهد.

 

ارتباط دو سويه: یکی دیگر از کاربرد های وبلاگ این است که همانگونه که در بخش قبل اشاره گرديد، وبلاگ ها به محيط و يا رسانه محاوره ای برای مباحث عمومی و تخصصی تبديل و امکان تعامل اطلاعاتی بين وبلاگ نويسان و خوانندگان از يک طرف و خوانندگان با خوانندگان از طرف ديگر فراهم می گردد. ويژگی فوق از ماهيت دوطرفه بودن وب به نحو احسن استفاده و آن را در جهت اهداف خود بکار می گيرد.

 

جامعه شبکه ای: یکی دیگر از کاربرد های وبلاگ این است که پديده وبلاگ نويسی فرصت ها و پتانسيل های مناسبی را در جامعه شبکه ای، ايجاد می نمايد. نويسندگان وبلاگ ها به مرور زمان توسط خوانندگان خود شناخته خواهند شد. بدين ترتيب آنان در معرض فرصت هائی قرار خواهند گرفت که شايد هرگز تصور آن را نمی کردند. در جامعه شبکه ای هر شخص می تواند دارای سهمی در توليد و ارائه اطلاعات داشته باشد و خود نيز می تواند از دستاوردهای اطلاعاتی ديگران استفاده نمايد. شبکه فوق نظير شبکه های نظير به نظير بوده که يک کامپيوتر می تواند در يک لحظه از منابع موجود بر روی ساير کامپيوترها استفاده نمايد و هم می تواند منابع مورد نظر بر روی سيستم خود را جهت استفاده در اختيار ساير کامپيوترها قرار دهد. جامعه شبکه ای دارای ايستگاههایی (انسان) است که در آن هر يک سهمی در توليد و ارائه اطلاعات و استفاده از اطلاعات ديگران را بر عهده خواهند داشت.

 

روتينگ اطلاعات: یکی دیگر از کاربرد های وبلاگ این است که وبلاگ ها دارای تاثيری مثبت در خصوص چرخش آزادنه اطلاعات در يک جامعه اطلاعاتی می باشند. خواننده و نويسنده يک وبلاگ اغلب به يک جامعه و يا سازمان يکسان تعلق نداشته و برای ارتباط بين آنان مرز خاصی وجود نخواهد داشت. بدين ترتيب ما شاهد تقابل افکار، انديشه ها در يک مقياس گسترده و جهانی بوده که زمنيه يک جامعه اطلاعاتی را ايجاد می نمايد. ايجاد چنين روابطی در دنيای خارج از وبلاگ امری مشکل و گاهاً غير ممکن است.

 

کسب درآمد: از وبلاگ میتوان برای فروش و معرفی کالا و خدمات نیز استفاده نمود. یک خاصیت خوب وبلاگ این است که شاید نتوان هر روز سایت را به روز نگاه داشت اما یک وبلاگ  را می توان بروز نگهداشته و بدین صورت بازدید آن را بالا برد.

 

" بازگشت به صفحه آموزش ها "

  انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 50

آدرس: فروشگاه ریبان

کلیه حقوق این فروشگاه متعلق به "باشگاه بازاریابان ریبان" است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما