فروشگاه کتاب ریبان

فروشگاه کتاب ریبان

موفقیت کسب کردنی است و برای رسیدن به آن تلاش و پشتکار لازم است نه شانس و اقبالی که با سستی منتظر آن باشیم ...

آموزش تولید محتوا


" بازگشت به صفحه آموزش ها "

آموزش تولید محتوا

مقدمه:

آموزش تولید محتوا یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین بخش سئو و بهینه سازی سایت است (آموزش کامل سئو را می توانید در بخش آموزش ها به صورت جداگانه بخوانید). تولید محتوا مهمترین و اصلی ترین فاکتور در بهینه سازی فرایند معرفی یک محصول یا خدمات در دنیای اینترنت است. محتوا ابزاری برای انتقال پیام در بین مخاطبان و کاربرانتان است. برای اینکه بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را وارد وبلاگ یا پیج تان کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید باید برای سایتتان محتوای جذاب و مناسب تولید کنید. در این بخش سعی کرده ایم به صورت کامل و جامع شما را با مبحث آموزش تولید محتوا آشنا کنم.

لطفاً این مطلب را تا انتها بخوانید:

اگر به دنبال یادگیری و آموزش تولید محتوا هستید، لطفاً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله به نکات کلیدی و کاربردی خوبی پرداخته شده که می تواند شما را برای رسیدن به درآمد های عالی، به خوبی کمک نماید. شما می توانید تمام تکنیک هایی را که در اینجا آموزش می بینید را برای تولید محتوا به کار بگیرید. مطمئن باشید بعد از به کارگیری این تکنیک ها، نتایج خوبی خواهید گرفت.

آموزش تولید محتوا:

آموزش تولید محتوا یکی از مهم ترین و جذاب ترین بخش های سئو و بهینه سازی سایت است. محتوا ابزاری است که با استفاده از آن می توانید پیامتان را به مخاطبان و کاربران تان برسانید. برای اینکه بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی داشته باشید و یا کاری کنید که آنها شما را خیلی راحت پیدا کنند باید محتوای مناسب تولید کنید.

تولید محتوا نیاز به تخصص خاصی ندارد؛

بسیاری از افراد فکر می کنند که منظور از تولید محتوا، خلق محتوا است! ولی واقعاً این طور نیست! در این مقاله آموزش تولید محتوا به صورت کامل و کاربردی را یاد خواهید گرفت که چطور در زمینه ای که حتی مهارت و تخصصی ندارید محتوا های حرفه ای و با کیفیت تولید کنید.

تولید محتوا بسیار مهم است؛

محتوا مهمترین و اصلی ترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت است. تولید محتوای با کیفیت بسیار مهم است. برای اینکه در نتایج اول گوگل دیده شوید باید محتوا های با کیفیت تولید کنید. بسیاری از افراد فکر می کنند با استفاده از ساخت بک لینک می توانید به راحتی به نتایج اول گوگل برسند. البته درست است! اما مهم این است که در نتایج اول گوگل باقی بمانید (ساخت بک لینک را می توانید در قسمت آموزش ها بخوانید).

محتوای مناسب شرط اول است؛

شاید با ساخت بک لینک و یک محتوای معمولی بتوانیم به نتایج اول گوگل برسید، اما اگر محتوای تان با کیفیت نباشد جایگاهتان را از دست خواهید داد. برای همین توصیه می کنم اگر می خواهید با استفاده از تولید محتوا به نتایج اول گوگل برسید باید محتوای با کیفیت و حرفه‌ای تولید کنید. البته برای تولید محتوای با کیفیت و حرفه‌ای باید یک سری نکات و اصول را رعایت کنید که در ادامه این مطلب با این نکات آشنا خواهیم شد.

سه بخش اصلی محتوا:

هر محتوایی که بخواهید تولید کنید دارای سه بخش اصلی است. این سه بخش شامل:

• مقدمه محتوا
• بدنه محتوا
• نتیجه گیری محتوا

به عنوان مثال همین مطلب آموزش تولید محتوا از این سه بخش تشکیل شده است. در تولید محتوای با کیفیت باید به این نکته توجه کنید که حتماً محتوایی که تولید می کنید از این سه بخش تشکیل شده باشد.

مقدمه محتوا:

مهمترین و کاربردی ترین بخش در محتوایی که تولید می کنید بخش مقدمه است. مخاطبان و کاربرانی که محتوای شما را خواهند دید، در ابتدا بخش مقدمه محتوایی که تولید کرده اید را مطالعه می کنند. در نوشتن مقدمه باید زمان بگذارید. مقدمه بخش بسیار مهمی است که باعث می شود مخاطب بعد از اینکه وارد سایت تان شد محتوای تان را کامل بخوانند یا به سراغ محتوای رقیبانتان برود!

پس بخش مقدمه را باید با دقت تمام بنویسید. فقط به این نکته توجه کنید که در ابتدای کار به سراغ نوشتن مقدمه نروید. ابتدا محتوایی که میخواهید تولید کنید را به صورت کامل بنویسید و بعد از آن با توجه به مطالبی که نوشتید مقدمه مطلبتان را بنویسید.

بدنه محتوا:

بخش بدنه در محتوا شامل تمام عنوان ها، زیر عنوان ها و تصاویر می شود. بدنه محتوا بین مقدمه و نتیجه گیری است که شرح کامل آن در ادامه خواهد آمد.

نتیجه گیری محتوا:

بخش سوم هم بخش نتیجه گیری است و شما باید با توجه به محتوایی که تولید کرده اید یک نتیجه گیری کامل در بخش نتیجه گیری یا جمع بندی برای مخاطبانتان قرار بدهید. بخش نتیجه گیری مهمترین قسمت برای هدایت کردن مخاطبانتان به مطالب دیگر یا همان هدایت آنها برای خرید کتاب است. به عنوان مثال در همین مطلب آموزش تولید محتوا می توانیم در بخش جمع بندی به مطالب مشابه مثل آموزش ساخت بک لینک اشاره کنیم و از کاربران بخواهیم که به صفحه مورد نظر که اشاره کرده ایم بروند. اگر محتوایی که تولید می کنید جذاب باشد میتوانید امیدوار باشید که بازدید کنندگان برای وارد شدن به صفحه خرید کتاب، اقدام نمایند.

مراحل تولید محتوا با کیفیت:

در این قسمت از آموزش تولید محتوا قصد داریم مراحل تولید محتوا را از صفر تا صد به شما آموزش بدهیم. برای اینکه بتوانید یک محتوای حرفه ای تولید کنید، لطفاً طبق مراحلی که آموزش خواهیم داد عمل کنید و مرحله به مرحله پیش بروید؛

تولید محتوا به سه مرحله تقسیم می‌شود که عبارت است از:

• تحقیق و بررسی
• نوشتن
• توزیع و انتشار

اولین مرحله برای تولید محتوا تحقیق و بررسی است؛

بهترین راه برای تحقیق و بررسی این است که نیاز مخاطبان و کاربران تان را شناسایی کنید. پس اولین قدم برای تولید محتوا شناسایی نیاز و مشکلات کاربران تان است. در هر حوزه ای که فعالیت می کنید کامل بررسی کنید که مخاطبان و کاربران تان چه مشکلاتی دارد و در آن زمان شروع به تولید محتوا کنید. مثلاً وقتی می خواهید معرفی کتابی را انجام دهید، آماده کردن محتوایی شامل مطالبی در مورد مزایای کتاب خوانی، میتواند مفید باشد!

البته تحقیق و بررسی تولید محتوا فقط شامل بررسی نیاز کاربران و مخاطبان تان نیست. باید محتوای را تولید کنید که کامل تر از دیگران باشد. به عنوان مثال در همین مقاله آموزش تولید محتوا سعی کرده ایم محتوایی را برای شما آماده کنیم که نسبت به بقیه سایت ها مفید تر و جامع تر باشد و در متن این مقاله هم سعی شده ساده نویسی رعایت شود.
در تولید یک محتوا، سئو را هم باید در نظر بگیرید، در صفحه آموزش ها سئو را هم به صورت کامل شرح داده ایم.

کلمات کلیدی و انتخاب درست آنها؛

یکی از مهمترین نکات در آموزش تولید محتوا انتخاب درست کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران تان داخل موتور های جستجوگر بخصوص گوگل جستجو می کنند. به این نکته مهم توجه کنید که هرگز بدون انتخاب درست کلمات کلیدی شروع به تولید محتوا برای سایت تان نکنید.

برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی باید اصلی‌ترین و کلیدی ترین کلمه کلیدی تان را در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثال در زمینه تولید محتوا در اولین مرحله عبارت ” تولید محتوا ” را داخل گوگل جستجو کنید. به این ترتیب در انتهای صفحه گوگل کلماتی را به شما پیشنهاد می کند که این کلمات بهترین کلمات برای تولید محتوا است. کلماتی که گوگل به شما پیشنهاد می کند کلماتی هستند که مخاطبان تان در زمینه ای که می خواهید شروع به تولید محتوا کنید در گوگل جستجو می کنند. بهترین حالت برای تولید محتوا این است که یک فایل اکسل بسازید و تمام کلمات کلیدی مربوط به موضوع اصلیتان را در آن قرار بدهید و برای هر کدام از این کلمات کلیدی شروع به تولید محتوا کنید. با این روش شما می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوا های تان انتخاب کنید و شروع به تولید محتوا کنید.

تحقیق و بررسی محتوای دیگران؛

به این نکته توجه کنید برای اینکه بتوانید محتوایی که تولید کرده اید را به نتایج اول گوگل برسانید و در اصطلاح در کلمه کلیدی مد نظرتان رتبه های اول را کسب کنید، باید محتوایی که تولید می کنید بهتر از رقیبانتان باشد در این صورت است که باعث می شود به نتایج اول برسید. پس به این نکته بسیار مهم توجه کنید که محتوایی که تولید می کنید باید کامل‌تر و جامع‌تر از دیگران باشد.

به صورت تجربی و چنانچه کمی از خودتان خلاقیت بیشتری نشان دهید، می توانید بهترین بازدهی را داشته باشید، اینکه فقط بدانید کافی نیست، بهترین نتیجه در بهترین کارهای عملی خواهد بود. تولید محتوا کنید، کم کم حرفه ای تر خواهید شد.

شروع به تولید محتوا کنید؛

شروع به تولید محتوا کنید. سعی کنید که محتوایی که تولید می کنید کامل تر و جامع تر از دیگران باشد. محتوایی که تولید می کنید باید تمام موضوعات مورد نظر را پوشش بدهد این کار باعث می شود که محتوایی که تولید می کنید محتوای مرجع شناخته شود.

بسیار مهم است محتوایی که تولید می کنید تمام مباحث محتوای رقیبانتان را پوشش بدهد. در اینجا، اگر هدف اصلی تولید محتوا برای کلمه "آموزش تولید محتوا" است. برای اینکه بتوانیم کامل ترین مقاله را برای این کلمه کلیدی تولید کنیم محتوای 10 نتیجه اول در صفحه اول را کامل برسی می کنیم و تمام موضوعاتی که این سایت ها در مورد آموزش تولید محتوا، داخل سایتشان قرار داده اند را داخل محتوایتان قرار بدهید فقط به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان محتوای رقبا را عیناً کپی نکنید.

نکات مهم در تولید محتوا؛

توجه کنید اگر محتوایی که تولید می کنید محتوای بی کیفیتی باشد، گوگل به محتوا های بی کیفیت هیچ رتبه ای نخواهد داد.

به این نکته توجه کنید در هر حوزه ای که شروع به تولید محتوا می کنید تا به نتایج و رتبه اول گوگل نرسید نمی‌توانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان خیلی ساده شما را پیدا کنند. رتبه اول گوگل را داشتن خیلی به صرفه تر از تبلیغات دیگر است.

یعنی هدف اصلی شما از تولید محتوا باید این باشد که بتوانید در کلمات کلیدی مختلف به نتایج اول گوگل برسید.

برای رسیدن به رتبه اول گوگل به این نکته بسیار مهم توجه کنید که باید مستحق این جایگاه باشید! مطمئن باشید که محتوایی که تولید کرده اید از هر نظر بهتر و جامع تر از رقیبانتان است. پس برای تحقیق و بررسی محتوای دیگران، دست به کار شوید و کلمات کلیدی مختلفی که برای مقالات تان انتخاب کردید را جستجو کنید وبسایت هایی که در نتایج اول گوگل هستند را کامل بررسی کنید.

هدف از بررسی سایت های دیگر، این است که محتوایی که می خواهید تولید کنید باید کامل تر و جامع تر از از رقبایتان باشد. بررسی کنید که این مقاله چقدر با کیفیت است؟ چه مسائلی در آن طرح شده است؟ به عناوین، لحن، خوانایی و… دقت کنید. از خودتان بپرسید که چه دلیلی باعث شده که این محتوا ها توانسته اند به جایگاه های خوب گوگل برسند؟ و چگونه محتوایی را باید بنویسید که از تمام این محتوا ها بهتر و با کیفیت تر باشد.

محتوای دیگران را اینگونه بررسی کنید:

در اولین قدم برای بررسی محتوای رقیبانتان باید کلمه کلیدی که می خواهید برای آن محتوا بنویسید را در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثال اگر هدف ما نوشتن یک مقاله کامل و جامع برای کلمه کلیدی "همکاری در فروش" است، همین کلمه را در گوگل جستجو می کنیم.
در دومین مرحله فهرستی از 10 سایت اول را یادداشت می کنم و تمام اطلاعاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم را هم جلوی هر کدام از این سایت ها فهرست می کنیم، برای این کار فایل اکسل میتواند خیلی مفید و ساده تر باشد.

ده سایت اول را کامل برسی کنیم تا ببینیم که محتوایشان از چند کلمه تشکیل شده است و بیشترین محتوا را در نظر بگیریم. به عنوان مثال اگر ما 10 سایت اول این کلمه کلیدی را بررسی کردم و دیدم که بیشترین محتوا 3000 کلمه است، ما سعی کنم یک محتوای 4000 کلمه ای تولید کنیم. پس به این نکته توجه کنید که برای رسیدن به نتایج اول گوگل محتوایتان باید کامل تر از محتوای رقیبانتان باشد. برای اینکه بدانید یک متن چه تعداد کلمه دارد، میتوانید از این سایت کمک بگیرید(جهت ورود کلیک کنید).

کامل بررسی کنید و ببینید که سایت رقیبانتان در محتوا ها از تصاویر و ویدیو استفاده کرده اند. اگر استفاده نکرده اند شما سعی کنید داخل محتوایتان از تصویر و ویدیو استفاده کنید. من به شما توصیه میکنم حتما بعد از پاراگراف اول یک ویدیوی کوتاه قرار دهید. این کار باعث می شود که نرخ پرش از محتوای شما، کاهش پیدا کند و یک امتیاز مثبت برای شما باشد. با این کار شانس بیشتری برای دیده شدن در نتایج اول گوگل پیدا می کنید. ما به شما توصیه می کنیم از سایت های اشتراک ویدئو مثل آپارات و نماشا استفاده کنید و ویدیو هایتان را در این سایت ها آپلود کنید و با توجه به کدی که این سایت ها در اختیار شما قرار می دهند، آن کد را داخل مطالبتان قرار دهید. آن کد را در هر جای مطلب قرار دهید ویدیو همان جا نشان داده می شود.

بررسی کنید و ببینید که رقیبانتان هر چند وقت یک بار محتوایشان را بروزرسانی میکنند؟ شما سریعتر به روز رسانی کنید.
وضوعات محتوای رقیبانتان را ببینید و سعی کنید در مورد هر موضوعی که آنها صحبت می کنند شما هم صحبت کنید این کار باعث می شود محتوای شما یک محتوای مرجع شناخته شود.

به هر حال نیازی نیست برای شروع به کار بهترین محتوا را داشته باشید تا نتیجه بگیرید، تولید محتوا را شروع کنید و آن را در اینترنت انتشار دهید، یادتان باشد که به صورت صحیح از لینک های مخصوص خودتان استفاده نمایید، توضیحات در مورد لینک هم در قسمت آموزش ها قرار داده شده است.


جمع بندی؛

آموزش تولید محتوا یکی از مهمترین نیاز های شما است تا با یادگیری تولید محتوا بتوانید محتوای با کیفیتی تولید کنید تا بازدید مناسبی داشته باشید و از این طریق بیشترین درآمد را بابت معرفی کتاب ها کسب کنید. بحث تولید محتوا را بسیار جدی بگیرید و سعی کنید با کیفیت ترین و حرفه ای ترین محتواها را تولید کنید. اگر می‌خواهید کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان خیلی راحت تر و ساده تر شما را پیدا کنند و بهتر بتوانید کسب درآمد داشته باشید، باید شروع به تولید محتوا کنید. به این نکته توجه کنید که برای تولید محتوا نیازی به خلق یک محتوا نیست شما با جمع آوری اطلاعات در اینترنت و منابع مختلف می توانید بی شمار محتوا تولید کنید. البته این را هم بگویم که تولید محتوا یکی از پولساز ترین و پر درآمد ترین روش های کسب درآمد اینترنتی است. اگر بتوانید مهارت تولید محتوا را به صورت حرفه ای یاد بگیرید با تولید محتوا برای دیگران می توانید درآمد کسب کنید. امیدواریم از این مقاله بهره لازم را کسب نموده باشید.


با تقدیم احترام؛ تیم پشتیبانی باشگاه بازاریابان ریبان

" بازگشت به صفحه آموزش ها "

  انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 95

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آدرس: فروشگاه ریبان

کلیه حقوق این فروشگاه متعلق به "باشگاه بازاریابان ریبان" است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما